istället för intervjun jag lovade

Det är så många tekniska grejer som behöver fungera samtidigt för att jag ska lyckas skriva ihop ett sammandrag från någon av våra intervjuer. Jag tror inte jag kommer kunna lägga upp någon intervju innan jag är hemma igen och har min egen dator att jobba med.

Under tiden; några ”visste du att..?”:

Visste du att Fairtrades vision är att sluta existera? Hoppet är att all handel blir rättvis och utan exploateting så att en produktmärkning som Fairtade blir överflödig.

Visste du att ”The true cost” är en sjukt välproducerad och grandiöst intressant film som alla borde se om textilindustrin? Den är underhållande och intressant även om man inte är insatt.

Visste du att ”The true cost” finns på Netflix? 

Visste du att den registrerade arbetslösheten i Sydafrika är 27 %?  http://www.tradingeconomics.com/south-africa/unemployment-rate

Visste du att vi har spenderat fem dagar på Rainfabriken (dagar som jag ska berätta mer om, jag lovar) men igår var vår sista dag där och jag känner mig superinspirerad av ALLA fairtradeprojekt för jag har sett betydelsen av en meningsfull och trygg arbetsplats i verkliga personers liv.

2 reaktioner till “istället för intervjun jag lovade”

  1. Alltid spännande att läsa dina inlägg. Även om det är sent och jag är jättetrött MÅTTE jag bara läsa innan jag knyter mig!.. Ska se filmen på netflix! Gonatt!

    Gilla

Lämna en kommentar